Ben jij onze nieuwe controller?

Word jij gedreven door cijfers en processen én wil je samen het verschil maken voor een sterke sociale basis in Leiden? Zet jouw kwaliteiten dan in bij Stichting BuZz.

 

Aanleiding

Stichting BuZz is een relatief jonge organisatie die zich richt op een nieuwe opgave in het sociaal domein van de gemeente Leiden: het creëren van een sterke sociale basis. De organisatie is volop in ontwikkeling. We zijn daarom op zoek naar een collega die sparringpartner is voor de directeur-bestuurder en haar kan ondersteunen bij de interne bedrijfsprocessen, planning- en controlcyclus, risicoanalyse en financiële rapportages. Iemand die de ins en outs van cijfers en processen kent.

 

Wat doe je

• Verantwoordelijk voor de planning- en controlcyclus, waaronder het tijdig (laten) opstellen van de begroting, tussentijdse rapportages en het jaarverslag inclusief jaarrekening en het begeleiden van de accountantscontrole
• Samen met de directeur-bestuurder de KPI’s bewaken en doorontwikkelen en inzicht geven in de voortang van de strategische doelstellingen van BuZz
• Opstellen, actualiseren en monitoren van risicoanalyses voor de directeur-bestuurder en RvT
• Contact onderhouden met boekhouder en accountant
• Je bent het centrale aanspreekpunt voor het externe administratiekantoor, waaraan de stichting haar financiële administratie heeft uitbesteed
• Optimaliseren van het administratieve proces en de kasstromen
• Financiële aspecten op het gebied van huisvesting adequaat managen
• Gevraagd en ongevraagd adviseren van de directeur-bestuurder en RvT omtrent de bedrijfsvoering, governance, risicomanagement en compliance en de invulling van processen hierin
• Directeur-bestuurder ondersteunen bij het voorbereiden van RvT-vergaderingen en hierbij aanwezig zijn

 

Wat neem je mee

• Ervaring met de planning- en controlcyclus van een organisatie
• Ervaring met risicomanagement
• Hoofd- en bijzaken kunnen scheiden en denken op strategisch niveau
• Ervaring met advisering over bedrijfsprocessen aan directeur-bestuurder en RvT
• Flexibele beschikbaarheid aansluitend op de planning- en controlcyclus
• Ervaring met (financiële) processen binnen het sociale domein is een pré
• Zin om onderdeel te zijn van een innovatieve kleine organisatie in het sociaal domein met ambitie om te groeien

 

Wat bieden we

Een dynamische klus bij een snelgroeiende maatschappelijke organisatie waar gedreven mensen zich dagelijks inzetten voor mensen die het lastig hebben in onze (Leidse) samenleving. Gezien de omvang van de organisatie denken we aan belasting van gemiddeld 3-4 dagen per maand. We staan open voor reacties van een Zzp-er die zich voor deze uren wil verbinden aan onze organisatie.
Het betreft een dienstverband van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging. De functie is ingeschaald in schaal 11 van de CAO Sociaal Werk.  Je valt rechtstreeks onder de directeur-bestuurder en wordt onderdeel van een nieuw en gedreven team van 15 medewerkers.

 

Interesse?

We zien je reactie graag uiterlijk 28 oktober. We ontvangen graag je CV en motivatie op het e-mailadres hr@buzzleiden.nl
Ben je zzp’er, vermeld dan ook je tarief. Gesprekken staan gepland in de week van 31 oktober.

Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met:
– Kirsten Zitman, directeur-bestuurder: 06-52341419
– Robin Lambrechts, lid Raad van Toezicht: 06-15277110

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure mail dan naar hr@buzzleiden.nl

Op www.buzzleiden.nl en onze social media vind je meer informatie over ons werk en het team.